Tussenevaluatie goed en 'n avontuurtje in zicht - Reisverslag uit Cachoeiro de Itapemirim, Brazilië van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu Tussenevaluatie goed en 'n avontuurtje in zicht - Reisverslag uit Cachoeiro de Itapemirim, Brazilië van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu

Tussenevaluatie goed en 'n avontuurtje in zicht

Door: LennertBrasil

Blijf op de hoogte en volg Lennert

28 Juni 2012 | Brazilië, Cachoeiro de Itapemirim

Hoooi allemaal!

Laten we maar gelijke met het trieste beginnen; het EK zit erop voor ons. Ik ga er niet veel over zeggen, we allemaal hoe het gegaan is. Ik denk dat Duitsland nu nog van Italië gaat winnen en dan nog de finale tussen Spanje en Duitsland. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat Duitsland het EK gaat winnen.

Met mijn voet gaat het langzaam beter. Het doet nog wel een beetje pijn en is nog een beetje opgezwollen, maar het lopen gaat steeds beter .

Ik ben bezig met het wijzigen van mijn vliegticket. Ik ben langsgeweest bij de federale politie en ze hebben gezegd dat ik uiterlijk 17 augustus terug moet. Ik dacht dat ik tot eind augustus zou kunnen blijven, maar de regel geldt dat je maar 180 dagen in Brazilië mag blijven als toerist. Op 17 augustus heb ik die 180 dagen nog niet gehaald, maar omdat ik vorig jaar 18 augustus Brazilië binnen ben gekomen voor vakantie, zijn ze ook op die dag begonnen met het tellen. Eén jaar later begint de telling dan weer bij 0 (18 augustus) en de regel is dan dat je ook uit Brazilië weg moet. In theorie zou ik de volgende dag alweer naar Brazilië kunnen, omdat de telling op 0 staat, maar dat ga ik natuurlijk niet doen. Allemaal een beetje ingewikkeld en bureaucratisch gedoe, maarja.. verder ook niets aan te doen.

Zo, nu maar eens wat leukers bespreken? Afgelopen weekend ben ik naar een show van “Victor e Leo” geweest. Dat zijn zeg maar de Nick en Simon van Brazilië. Ze maken muziek van het genre ‘sertanejo’. Ik luister al lang naar hun muziek, dus ik keek er wel naar uit! De show was in Atílio Vivacqua (waar ik ook stage loop) en was gratis omdat het hoorde bij het feest van Atílio Vivacqua. Hier heeft elke stad/dorpje een eigen feestdag (wat altijd wordt uitgebreid naar een feestweek), waar dan dus allerlei bands optreden en leuke dingen te doen zijn. Het was bij de show van Victor e Leo heel druk, maar het was echt een goede en leuke show! Heb ook weer wat filmpjes gemaakt en heb er eentje geüpload: http://www.youtube.com/watch?v=ufwk4EauTMs
Dat is het nummer ‘Deus e eu no sertão’, als je meer muziek van ze wilt luisteren hoef je alleen maar “Victor e Leo” op youtube te zoeken en dan komen er een hoop nummers van ze tevoorschijn.
Op het terrein van het optreden was ook een stal neergezet voor de jaarlijkse demonstratie van de mooiste koeien van de regio. Er waren ook een hoop ‘vacas Holandesas’, koeien van het Nederlandse ras die hier erg populair zijn. Was wel leuk om te zien, maar de kwaliteit van de koeien was veeeel minder dan in Nederland, haha.

Vorige week waren de vader en zus Dayana (met dochter Thalyta van 1,5 jaar) van Panche op bezoek die in Rio de Janeiro wonen. De laatste keer dat ze elkaar gezien hadden was met kerst, dus het werd wel weer eens tijd! Het was gezellig met ze, maar wel erg druk hoor! Af en toe waren we hier met erg veel mensen; Panche, Rayane, Márcio, Baniã, Reginaldo, Thalis, Karollayne, Mariana, Dayana, Thalyta, Panche’s vader en ik. En dan nog een kinder DVD die telkens wordt herhaald. Een druk weekje, maar wel erg leuk en gezellig. Ook nog gebarbecued bij Baniã en Reginaldo thuis dus heb me weer lekker volgestopt met vlees, haha.

Op stage gaat het nog steeds goed. Ik heb inmiddels mijn evaluatieformulier terug en dat ziet er positief uit, grotendeels +’jes en ++’jes. De afgelopen 2 weken heb ik ook veel alleen gedaan op stage. Fernanda had tot een paar dagen geleden een flinke allergische reactie (ze weet nog niet waarop), dus moest een paar keer naar de dokter. In die tijd ging ik gewoon zelf door met het behandelen van patiënten. Wel druk en even wennen, maar ik vond het juist wel leuk om het zelf te doen. Dan kan ik helemaal zelf beslissen wat ik met de patiënt doe en kan ik mijn eigen gang gaan. Het ging ook goed, er heeft zich geen enkel probleem voorgedaan :)
Met Fernanda gaat het nu inmiddels beter, maar heeft af en toe ineens nog een beetje last van de allergie. Ze is nu dus bezig met een onderzoek naar wat het zou kunnen zijn.

Een klein dingetje: mijn moeder viel het op dat ik ham kocht bij de bakker. De bakkers hier zijn een soort mini supermarktjes die alledaagse dingen verkopen zoals kaas, ham, koffie, melk, frisdrank, chips, koekjes, wc-papier, enzovoort. En natuurlijk ook brood :P

Gisteren ben ik met Panche naar een motocross show gegaan van Jorge Negretti. Was leuk en indrukwekkend! Het was er erg druk, dus we konden alleen zien wat er in de lucht gebeurde. De stunts die ze op de grond deden waren niet te zien door de mensen die er omheen stonden. Desondanks was er genoeg te zien! Hier een kort filmpje om je een indruk te geven hoe het eruit zag: http://www.youtube.com/watch?v=qUvQpGPxvVw

Nog iets leuks: de 29e ga ik met Panche naar Recife! Recife is een zeer bekende stad gelegen in het noordoosten van Brazilië, in de staat Pernambuco. Het schijnt er erg mooi te zijn; een oude stad met mooie oude gebouwen, hele mooie stranden en natuur. We verblijven in Abreu e Lima (een stadje dicht bij Recife) bij de tante van een vriendin die ik bijna 2 jaar ken. We gaan ook het stadje Olinda bezoeken, wat ook erg mooi schijnt te zijn. We hebben al kaartjes gekocht voor het pretpark Mirabilandia en voor een boottocht om het eiland ‘Ilha de Itamaracá’. Je kunt Recife, Olinda en Ilha de Itamaracá opzoeken op google afbeeldingen, het zal je zeker niet berouwen!

Abraços e beijos!

  • 28 Juni 2012 - 07:10

    Ina Mosch:

    Dag Lieve stoere avontuurlijke Lennert en Panche,
    Ik heb weer met veel plezier jouw ervaringen gelezen.Je kunt er wel een boek van maken....Jammer dat je nu niet dichtbij bent ,ik heb rugpijn n.l.Ga naar een hot stone massage,die al besproken was,komt goed uit!
    Wat zal het hier allemaal saai zijn,als je terug bent...Dit avontuur krijgt vast een vervolg?!Muchos besos para Lennert y Panche.XXXX Ina

  • 29 Juni 2012 - 19:46

    Joren:

    vervelend van die allergie van Fernanda, maar wel tof dat je daardoor meer verantwoordelijkheid kreeg en je gang mocht gaan :)

    we mailen, groetjes aan Panche!

  • 02 Juli 2012 - 08:26

    René En Erna:

    Jammer dat je eerder terug moet! Maar ja, als je alles van tevoren weet ...
    We hebben van Rosemary de HL-krant gekregen van juni, waar een leuke blog van jou in staat: "Hollandooo!" We bewaren hem.
    Super dat 't alleen werken goed ging! Rustig aan met je voet hè? Groet van René en liefs, Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennert

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 18628

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Brazilië 2013

18 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage Brazilië

Landen bezocht: