Terug in Nederland! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu Terug in Nederland! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Lennert

24 Augustus 2012 | Nederland, Zoetermeer

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels weer terug in Nederland, afgelopen zaterdag aangekomen. De laatste week in Brazilië was wel apart en ging heel snel voorbij. Iedereen wist al dat ik vrijdag de 17e terug zou gaan, dus elke dag waren er een hoop mensen die het erover hadden. Natuurlijk niet erg leuk, omdat ik nog wel wat langer had willen blijven, maar heb me zo wel een beetje mentaal voor kunnen bereiden, want het kwartje was nog niet helemaal gevallen dat ik echt weer terug zou gaan..
Op mijn stage heb ik de een-na-laatste en de laatste week afscheid moeten nemen van de patiënten en collega’s. Dat lukte natuurlijk niet zonder wat huilende patiënten, want ze zeggen allemaal dat ze aan mij gewend geraakt zijn. De patiëntenoverdracht naar collega’s is verder goed gegaan en heb van een paar patiënten de fysiotherapie stop kunnen zetten omdat het erg goed met ze ging. Mijn praktijkbegeleidster Fernanda heeft mijn stage positief beoordeeld. Nu nog de eindbeoordeling met mijn docent begeleider.

De laatste weken heb ik ook afscheid genomen van mijn vrienden in Brazilië. De laatste dagen en vooral de vrijdag dat ik weg ging waren natuurlijk niet de leukste dagen. Ik heb die dag om 7u ’s ochtends de bus gepakt met Panche naar Rio de Janeiro. Daar zijn we rond 14u aangekomen en toen naar het vliegveld gegaan. Daar hebben we dus afscheid genomen. Dat wat wel erg verdrietig, maar het vooruitzicht is dat we elkaar gelukkig niet heeeel lang hoeven te missen. Als het goed is kom Panche in december naar Nederland. Ook Fernanda en collega Leandro Pepe zijn van plan om komend jaar naar Nederland op vakantie te gaan :)

De reis is goed verlopen. Wel bijna mijn vlucht van Parijs naar Amsterdam gemist, omdat de vlucht van Rio de Janeiro naar Parijs 20 minuten vertraging had en er zat maar een uur tussen de twee vluchten. Daarnaast moest ik ook nog bijna de hele luchthaven over en kwam ik om 8:50 aan bij de gate, die toen al gesloten was. Gelukkig hadden ze daar al doorgekregen dat er vertraging was, dus ik mocht alsnog met mijn vlucht mee.

Toen ik aankwam in Nederland ben ik opgehaald door mijn moeder, mijn broer Joren en zijn vriendin Isabella. Het was toen zo’n 33 graden, dus dat vond ik natuurlijk niet erg. Nu moet ik wel weer verder wennen aan het weer, het eten, de mensen, andere ritme en omgeving enzovoort. Begin september ook weer beginnen op de HS Leiden. Nu geen stage meer, maar een minor over stabiliteit en beweging.

Dit is voorlopig mijn laatste verslag, dus bedankt voor het volgen van mijn blog! Ik hoop dat je mijn verslagen met plezier hebt gelezen. Als ik weer op reis ga, zal ik hier weer nieuwe reisverslagen plaatsen :)

Abraços e beijos!!!

  • 30 Augustus 2012 - 11:02

    René&Erna:

    Hoi Lennert,

    Beetje laat, maar alsnog welkom thuis. Dat zal wel even wennen zijn. Sinds jij terug bent is de temperatuur hier wel gedaald!! Maar zonder gekheid: we hebben je reisverslagen met héél veel plezier gelezen! Je schrijft écht heel leuk! Als je genoeg hebt van de fysiotherapie, kun je altijd nog 'n carrière beginnen als schrijver :).
    We wensen je je heel veel succes met het wennen hier en natuurlijk met het vervolg van je studie!!

    Erna&René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennert

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 18633

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Brazilië 2013

18 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage Brazilië

Landen bezocht: