Weer genoeg vermaak - Reisverslag uit Cachoeiro de Itapemirim, Brazilië van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu Weer genoeg vermaak - Reisverslag uit Cachoeiro de Itapemirim, Brazilië van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu

Weer genoeg vermaak

Door: LennertBrasil

Blijf op de hoogte en volg Lennert

22 Juli 2012 | Brazilië, Cachoeiro de Itapemirim

Hoi allemaal!

De afgelopen weken heeft het hier, net zoals in Nederland, flink geregend. We hebben daardoor dus niet heel veel buiten kunnen ondernemen, maar we hebben ons wel vermaakt hoor :)

Voordat het begon te regenen hebben Panche en ik meegedaan aan een wandeling van 8km. Om 5 uur opgestaan om rond 6 uur te verzamelen in het centrum met de anderen om daar vanuit met de bus naar 'Iúna' te gaan. Daar wat koffie gedronken en cake gegeten en daarna begonnen met wandelen. Er waren zo'n 200-250 mensen aanwezig van jong tot oud. We hebben gewandeld door Iúna en Burarama. Hele mooie natuur daar, veel groen en bergen dus dat was lekker genieten. Wel veel heuvels op en af, maar we hebben het makkelijk gehaald en zijn als een van de eersten aangekomen :)
Na de wandeling voelde ik mijn voet wel iets meer, maar die is nu helemaal beter.

We zijn ook naar een ‘festa julina’ (feest in juli). Eigenlijk is het ‘festa junina’ (feest in juni), maar als het niet lukt om een feest in juni te organizeren, doen ze het in juli. Het zijn feesten om ‘São João’ te vieren. São João is Saint John, Sint-Jan. Van wikipedia: Als dag wordt met Sint-Jan meestal gedoeld op het hoogfeest van Johannes de Doper Geboorte dat wordt gevierd op 24 juni (zonnewende), zie Sint-Jan (naamdag).
Op zulke feesten wordt er veel gedanst in een ‘quadrilha’ (quadrille in het Nederlands). Je kunt ‘quadrilha’ opzoeken op google of youtube om een indruk te krijgen van wat het is.

We zijn ook weer naar de roça in Rio Novo gegaan, dezelfde plek waar ik al eerder was en ook over geschreven heb. Helaas was het deze keer de hele dag aan het regenen, dus we konden niet veel meer doen dan binnen blijven en ons daar vermaken. Deze keer was het voor de verjaardag van de moeder van Reginaldo (man van de zus van Panche).

Ik wilde nog een auto huren om een dagje door de natuur te rijden en mooie plekken te bezoeken, maar dat is helaas niet gelukt. Je moet 21 jaar zijn en 2 jaar je rijbewijs hebben om een auto te kunnen huren. Wel erg jammer want ik had er erg zin in!

We hebben thuis een tonijnpasta gemaakt, naar het recept van mijn oom Hans (Moos). Het was goed gelukt en iedereen vond het erg lekker :D Alleen Thalys trok er niet zo'n mooi gezicht bij, haha. Tonijn is ook wel een sterke en aparte smaak voor die kleintjes.

De transfer van Seedorf naar de voetbalclub Botafogo was hier ook groot nieuws. Het wordt door de club gezien als transfer van de eeuw :P Hij is groots ontvangen en er werd veel over gepraat.
Het Nederlandse voetbal wordt hier ook door flink wat mensen gevolgd. De mensen die geïnteresseerd zijn in voetbal weten meestal ook wel wat over het Nederlandse voetbal en de geschiedenis, oud spelers, bekende huidige spelers, enz. De fysiotherapeut Leandro Pepe van Pestalozzi weet volgens mij zelfs meer over de Nederlandse voetbalgeschiedenis dan ik :P

Over minder dan een maand (17 augustus) ga ik alweer terug naar Nederland. Het gaat wel erg snel hoor! De wieltjes van mijn koffer zijn kapot en die kunnen niet vervangen worden, dus ik ben bezig met het kopen van een nieuwe koffer.

Op stage gaat het nog steeds goed en het is lekker druk. Heb de afgelopen weken erg veel gedaan en ook veel alleen. Afgelopen week waren er ook flink wat intakes van nieuwe patiënten, op 1 dag waren er zelfs 3 intakes. Wel wat vermoeiender vanwege het vele praten in het Portugees. Ik moet namelijk erg veel vragen en en duidelijk uitleggen met ingewikkelde woorden, dus soms moet ik nog veel nadenken. Dat vind ik echter juist leuk, want ik leer er veel van.

De weersvoorspellingen voor komende week zijn erg goed, dus we geen een paar dagen een soort tour maken via Rio das Ostras naar Armação de Búzios naar Cabo Frio en daarna weer terug.
We wilden eigenlijk naar Salvador gaan, maar dat zou wel erg duur worden.

Vandaag is het erg zonnig en warm, dus ik ga nu lekker wandelen met Panche.

Abraços e beijos! :)

  • 22 Juli 2012 - 17:44

    Ina Mosch:

    Kan ik wel geloven,dat je zo hard werkt?Zoveel leuke trips en bezienswaardigheden,feesten...De dagen hebben in Brazilie misschien meer dan 24 uur!Het is hier nu wat zonniger eindelijk.
    Moos zou trots zijn te horen,dat zijn recept de oceaan over is en zeker jaloers op jouw avonturen en ervaringen.Geniet nog volop,want de tijd gaat nu erg snel!!!Dikke kus,INA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennert

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 18636

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Brazilië 2013

18 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage Brazilië

Landen bezocht: