Aangekomen! - Reisverslag uit Cachoeiro de Itapemirim, Brazilië van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Cachoeiro de Itapemirim, Brazilië van Lennert Ramaekers - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: LennertBrasil

Blijf op de hoogte en volg Lennert

20 Maart 2012 | Brazilië, Cachoeiro de Itapemirim

Eindelijk.. Eeeeindelijk aangekomen. Na maanden van geregel voor een stagevisum zonder succes is het toch allemaal goedgekomen. Ongeveer 14:30 van huis weggegaan richting schiphol, 17:20 vertrokken en om 18:30 aangekomen in Parijs. Daar heb ik een paar uur gewacht op de volgende vlucht naar Rio de Janeiro om 23:20. Om 6:35 ben ik daar aangekomen en opgehaald. Er werd niets gezegd over een visum en ik hoefde vreemd genoeg niet eens door de douane. Ik moest wachten op de bus van 12:00 richting Cachoeiro de Itapemirim, dus in die tijd heb ik nog even rondgelopen in Rio en heb ik Praia Copacabana weer bekeken. Ik ben er vorig jaar augustus al geweest, dus het was wel leuk om een paar plekken en straten te herinneren. Na 3 maanden zonder regen heeft het de afgelopen dagen eindelijk geregend, waardoor het niet zo heet is("maar" 27 graden), dus dat is iets makkelijker acclimatiseren voor mij.
Om 12:00 dus de bus naar Cachoeiro de Itapemirim gepakt, waar ik om 18:30 ben aangekomen. Een wieltje van mijn koffer van 23kg is hier in Cachoeiro kapot gegaan, dus ik moest hem een paar honderd meter sjouwen, maar verder is de reis helemaal goed verlopen. Ik heb alleen erg weinig geslapen dus was erg moe toen ik aankwam.
Nu is het vooral wennen aan het Braziliaanse leven, het weer, het eten, de gewoontes, de taal, enzovoort. Tot nu toe gaat dat heel goed. Ik zie er natuurlijk wel uit als een 'gringo'.. blank, blond haar, blauwe ogen, andere kleding, maar dat weerhoudt de Brazilianen niet om zomaar een gesprek met mij te beginnen in het Portugees. Donderdag heb ik mijn kennismakingsgesprek op stage en volgende week maandag begin ik met stage.
Ik zal snel weer een reisverslag plaatsen, dus blijf vooral terugkomen :)

Abraços e beijos!

  • 21 Maart 2012 - 07:04

    René En Erna:

    Wat fijn dat de reis alvast goed gegaan is, op 't laatste stukje koffer na. Veel succes met 't wennen, 't gesprek morgen en de stage vanaf maandag!! We blijven voor je duimen!
    R&E

  • 21 Maart 2012 - 09:31

    Tiny:

    Hola Lennert,
    felicidades con tu buen viaje:) Yo pruebo escribir a tu en espanol, es un buen practico para mi. Pero no todo mi reactiones.
    Veel succes met je stagegesprek, dat gaat vast lukken. Je hebt er al zoveel voor gedaan!!
    Ik blijf je volgen, en steunen.
    Liefs Tiny

  • 21 Maart 2012 - 12:33

    Vera:

    Hoi Lennert,
    Wat heerlijk dat je nu eindelijk bent waar je al zo lang naar toe wilde!!
    Veel succes met alles, en vooral véél genieten!!!
    groetjes.Vera

  • 22 Maart 2012 - 21:42

    Marga:

    Hoi Lennert fijn dat je goed bent aangekomen. Succes met je stage. Geniet van het leven daar. Groetjes Marga

  • 24 Maart 2012 - 09:00

    Paul Ramaekers:

    Hoi Lennert, Wat een enerverende reis! Al een beetje over je moeheid heen? Ik hoop dat je een mooie en leerzame periode gaat beleven. Ik wens jou, nu nog als "gringo" veel succes en plezier. Groetjes, ook van Ellen.

  • 24 Maart 2012 - 17:56

    Dick En Ria:

    Hoi wereld reiziger !
    Leuk om het zo te kunnen volgen, veel succes maar ook vooral plezier
    daar met je stage.
    groetjes uit Heerhugowaard

  • 24 Maart 2012 - 20:18

    Elly:

    Lieve Lennert,
    Ik had al eerder een berichtje gestuurd, maar zie het niet bij de reacties staan. Nieuwe ronde , nieuwe kansen: Heel veel succes, maar vooral ook veel plezier. Maak er een mooie tijd van! Lieve groeten Elly

  • 02 April 2012 - 19:17

    Sanne:

    Dag lief neefje!

    Fijn dat je eindelijk bent kunnen gaan! Wat een gedoe en geregel zeg! Super leuk dat je die uitdaging aangaat! Hoe is het nu daar?..Beetje gewend?..Nog steeds lekker warm denk ik he?..HOe bevalt de stage?..Leuke plek?..Wat moet je allemaal doen?..GA je nog rondreizen?..Ik wens je heel veel plezier en succes!!..Houd me op de hoogte van je avonturen;)..

    liefs,

    Je nichtje

  • 20 Mei 2012 - 19:58

    Ome René:

    Hoi Lennert,

    Ik dacht net: "Ff kijkn hoe het met Lennert gaat!" Tante Erna zit 'n paar dagen in Turkije, dus wat doe je dan als man alleen: ff kijken hoe het met je neefje is. Maar ik zie dat je nog steeds "nét" bent aangekomen :-). Ik neem aan dat je inmiddels al het e.e.a. hebt ervaren en dat je dus wel wat te vertellen hebt. Of is het 'n héél saai land? Ik ben in ieder geval heel erg nieuwsgierig en hoop snel wat over je "avonturen" te lezen. Ik hoop in ieder geval dat alles tot nu toe naar wens verloopt en wens je hééél veel succes én plezier in Brazilië!!

    Groet, ome René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennert

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 18685

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Brazilië 2013

18 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Stage Brazilië

Landen bezocht: